Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Раздзелы сайта

Галоўная

Школьная бібліятэка

   Мой другі дом - бібліятэка.
Сваёй працай шаную.
І, шчыра, да сканчэння стагоддзя
Толькі ёй адной належу

Бібліятэка з'яўляецца структурным падраздзяленнем установы агульнай сярэдняй адукацыі, якія ажыццяўляюць інфармацыйнае суправаджэнне адукацыйнага працэсу і забяспечваюць правы яго ўдзельнікаў на бясплатнае карыстанне бібліятэчна-інфармацыйнымі рэсурсамі.

Метадычным цэнтрам для бібліятэкі з'яўляецца навукова-педагагічная бібліятэка ўстановы «Галоўны інфармацыйна-аналітычны цэнтр Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь».

Дакументы, якія рэгламентуюць працу бібліятэкі.

Закон " аб бібліятэчнай справе ў Рэспубліцы Беларусь».

Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.

Канвенцыя ААН аб правах дзіцяці

Палажэнне аб бібліятэцы сярэдняй школы № 3 г. Клімавічы.

Правілы карыстання бібліятэкай сярэдняй школы № 3 г. Клімавічы.

Службовая інструкцыя заг. бібліятэка

Службовая інструкцыя бібліятэкара

Інструкцыя па ўліку і захаванасці бібліятэчных фондаў у Рэспубліцы Беларусь

Інструкцыя па змесце, папаўненню i абнаўленню бібліятэчных фондаў школьных падручнікаў

Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі па выкарыстанні электронных сродкаў навучання ў адукацыйным працэсе.

Звесткі аб бібліятэцы:

Фонд школьнай бібліятэкі налічвае: 32648 асобнікаў;
Вучэбнай літаратуры-18966 асобнікаў;
Мастацкай літаратуры-13682 асобнікаў;
Перыядычных выданняў-6 найменняў часопісаў і 6 найменняў газет.
ЭСН-64 найменняў.

 

ГРАФІК РАБОТЫ ШКОЛЬНАЙ БІБЛІЯТЭКІ

Панядзелак 8.00-15.30

Аўторак 8.00-15.30

Серада 8.00-15.30

Чацвер 8.00-15.30

Пятніца 8.00-15.30

Субота 8.00-13.00

 

Каталогі і картатэкі.

  • Алфавітны каталог.
  • Сістэматычны каталог.
  • Картатэка загалоўкаў мастацкіх твораў.
  • Паслугі аказваемыя бібліятэкай:

Бібліятэка аказвае дапамогу чытачам у адборы інфармацыі, у афармленні імі творчых работ, праводзіць кансультацыі па Правілах карыстання бібліятэкай, яе ЗБА.

У бібліятэцы можна:
* Узяць кнігу на дом
* Пачытаць перыёдыку
* Падабраць матэрыял для рэферата
* Цікава падрыхтаваць хатняе заданне
* Падрыхтавацца да гадзіны інфармавання
* Знайсці адказ на цікавіць пытанне
* Папрацаваць з энцыклапедыямі і даведачнымі выданнямі ў чытальнай зале
* Пазнаёміцца з кніжнымі выставамі
* Атрымаць бібліяграфічную даведку
* Прыняць удзел у літаратурных гульнях

Палажэнне аб школьнай медыятэцы.

Агульныя палажэнні
Медыятэкі з'яўляецца неад'емнай часткай вучэбна-метадычнай базы школы. Яна прызначана для інфармацыйнага забеспячэння педагагічных работнікаў выкарыстоўваюць у сваёй працы інфармацыйныя тэхналогіі. Дзейнасць бібліятэкі накіравана на рэалізацыю наступных мэтаў:
1. Стварэнне метадычнага фонду праграмных распрацовак з вопыту творча працуючых педагагічных работнікаў, адораных навучэнцаў.
2. Стварэнне, падтрымка і распаўсюджванне банка дадзеных па наяўных сродкаў навучання ў сферы інфармацыйных тэхналогій.
3. Арганізацыя кансультацый па педагагічных аспектах выкарыстання аўдыёвізуальных і інтэрактыўных сродкаў навучання ў адукацыйным працэсе.
4. Інфармацыйна-метадычная падтрымка ў падрыхтоўцы і правядзенні выстаў, навукова-практычных канферэнцый, семінараў і іншых мерапрыемстваў, звязаных з прапагандай інфармацыйных тэхналогій у адукацыйным прасторы ўстановы, раёна, горада, рэгіёну.
5. Развіццё інфармацыйнай прасторы школы.

Функцыі медыятэкі
Медыятэка абавязаная:
* забяспечыць свабодны доступ педагагічных работнікаў установы да фондаў медыятэкі і магчымасць часовага карыстання фондам;
* своечасова інфармаваць карыстальнікаў аб усіх відах якія прадстаўляюцца паслуг;
* вывучаць патрэбы педагогаў у адукацыйнай інфармацыі;
* весці кансультацыйную працу, аказваць дапамогу ў пошуку і выбары неабходных праграмных прадуктаў;
* весці вусную і наглядную масава-інфармацыйную працу; арганізоўваць выставы праграмных распрацовак педагагічных работнікаў, інфармацыйныя агляды, дні інфармацыі.
* удасканальваць працу з карыстальнікамі шляхам ўкаранення перадавых камп'ютэрных тэхналогій;
· сістэматычна сачыць за своечасовым вяртаннем у бібліятэку выдадзеных праграмных сродкаў;
* забяспечыць захаванасць і рацыянальнае выкарыстанне фонду праграмных сродкаў і матэрыялаў;
* спрыяць фарміраванню медыятэкі як цэнтра працы з перадавымі праграмнымі сродкамі;
* забяспечыць рэжым працы ў адпаведнасці з патрэбамі школы

Арганізацыя і кіраванне
1. Асноўная ўмова адкрыцця медыятэкі-гэта наяўнасць першапачатковага фонду.
2. Кіраўніцтва медыятэкі і кантроль за яго дзейнасцю ажыццяўляе адказны, які прызначаецца дырэктарам установы адукацыі. Адказны медыятэкі ўзгадняе нарматыўныя і тэхналагічныя дакументы, планы і справаздачы аб рабоце медыятэкі з дырэктарам установы. Адказны медыятэкі, дырэктар установы нясуць адказнасць за ўсе бакі дзейнасці медыятэкі.
3. Медыятэка складае гадавыя планы і справаздачу аб працы, якія абмяркоўваюцца на педагагічным савеце і зацвярджаюцца дырэктарам установы. Гадавы план медыятэкі з'яўляецца часткай агульнага гадавога плана ўстановы адукацыі.
4. Графік працы медыятэкі усталёўваецца ў адпаведнасці з правіламі агульнага распарадку школы.
5. Узаемадзеянне з арганізацыямі розных ведамстваў з мэтай эфектыўнага выкарыстання інфармацыйных, праграмных рэсурсаў.
6. Сістэматычнае інфармаванне карыстальнікаў аб дзейнасці бібліятэкі.

Правы, адказнасць
Кіраўніцтва бібліятэкі мае права:
1. Самастойна вызначаць змест і формы сваёй дзейнасці ў адпаведнасці з задачамі, прыведзенымі ў " Палажэнні аб медыятэкі";
2. Распрацоўваць рэгламентуе дакументацыю медыятэкі;
3. Ўсталёўваць выгляд і памер кампенсавання ўрону, нанесенага карыстальнікамі;
4. Дырэктар установы ўстанаўлівае памер грашовага заахвочвання адказнага за дзейнасць медыятэкі з прэміяльнага фонду.
Кіраўніцтва медыятэкі нясе адказнасць за захаванасцю фонду медыятэкі ў парадку, прадугледжаным дзеючым заканадаўствам.

Фонд медыятэкі
Фарміраванне фонду ажыццяўляецца за кошт бюджэтных і пазабюджэтных сродкаў выдзяляюцца раённымі ўпраўленнямі адукацыі, Камітэтам адукацыі Мінгарвыканкама, прыцягненнем спонсарскіх арганізацый. У АБАВЯЗКОВЫМ парадку фонд медыятэкі павінен утрымліваць праграмныя распрацоўкі творчых настаўнікаў, адораных навучэнцаў.
Фонд можа быць падзелены на некалькі блокаў: па прадметах; напрамках; распрацоўнікам і т. д.

Электронныя сродкі навучання

Электронны сродак навучання (ЭСН) – гэта сродак, якое працуе з выкарыстаннем кампутарнай і тэлекамунікацыйнай тэхнікі і якое ўжываецца непасрэдна ў навучанні і выхаванні школьнікаў. Плануючы ўрок з прымяненнем ІТ, неабходна задумацца аб мэтазгоднасці прымянення таго ці іншага метаду і аб тым, як яго можна ўжыць для вывучэння дадзенага матэрыялу.
Пры гэтым настаўнік павінен выконваць дыдактычныя патрабаванні, у адпаведнасці з якімі:
- дакладна вызначаць педагагічную мэту прымянення ЭСН у навучальным працэсе;
- удакладняць, дзе і калі ён прымяняе ЭСН у кантэксце логікі раскрыцця вучэбнага матэрыялу і своечасовасць прад'яўлення канкрэтнай інфармацыі;
- ўзгадняць наадварот ЭСН з іншымі сродкамі навучання, якія прымяняюцца на ўроку;
- улічваць спецыфіку вучэбнага матэрыялу, асаблівасці класа, характар тлумачэння новай інфармацыі;
- прымяненне ЭСН павінна вызначацца зместам тэмы, матэрыялам папярэдніх і наступных урокаў.
У рамках рэалізацыі дзяржаўных праграм па інфарматызацыі галоўным інфармацыйна-аналітычным цэнтрам распрацаваны электронныя сродкі навучання, з пералікам якіх (а таксама іншых вытворцаў) Вы можаце азнаёміцца ў дадзеным раздзеле.