Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Раздзелы сайта

Галоўная

Аб заснаванні

Адзіная метадычная тэма на 2023/2024 навучальны год:

«Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў па фармаванні асобасных, метапрадметных і прадметных кампетэнцый навучэнцаў»

Мэта: садзейнічаць стварэнню ўмоў для павышэння ўзроўню прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў, здольных фарміраваць інтэлектуальную асяроддзе ўстановы адукацыі.

Задачы і функцыі УА:

Садзейнічаць актуалізацыі і паглыблення прадметных ведаў настаўнікаў, ўдасканаленні методыкі выкладання навучальных прадметаў, авалодання здоровьесберегающими адукацыйнымі тэхналогіямі.
Ствараць умовы для ўключэння настаўнікаў у дзейнасць па засваенні спосабаў рэалізацыі кампетэнтнаснага падыходу ў выкладанні вучэбных прадметаў выхаваўчага патэнцыялу вучэбных і факультатыўных заняткаў.
Забяспечваць метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў і іх паспяховай атэстацыі.
Інфармаваць педагагічных работнікаў аб нарматыўным прававым і навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах, навінкі педагагічнай літаратуры.
Чаканыя вынікі:

Павышэнне прафесійнай кампетэнцыі педагагічнага калектыву.
Павышэнне якасці адукацыі навучэнцаў, узроўню іх выхаванасці.

ЗАДАЧЫ І ФУНКЦЫІ ВЫХАВАЎЧАЙ РАБОТЫ УА

НА 2023/2024 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД

Фарміраваць рознабакова развітую, маральна спелую, творчую асобу навучэнцаў праз:

  • павышэнне эфектыўнасці работы па папярэджанні злоўжыванняў спіртнымі напоямі, наркатычнай залежнасці, безнагляднасці, злачынстваў і правапарушэнняў;
  • фарміраванне асобы будучага актыўнага грамадзяніна, здольнага распрацоўваць стратэгію паводзін, ажыццяўляць маральны выбар і несці за яго адказнасць;
  • павышэнне эфектыўнасці работы па фарміраванні экалагічнага светапогляду і экалагічнай культуры асобы вучняў, матывацыі да захавання навакольнага асяроддзя, развіццю адказнага стаўлення да навакольнага асяроддзя і выніках сваёй дзейнасці;
  • фарміраванне ў вучняў культуры здаровага ладу жыцця, адказнага і бяспечнага паводзін;
  • удасканаленне сістэмы ўзаемадзеяння з бацькамі навучэнцаў з мэтай узмацнення ролі сям'і ў працэсе выхавання.

Залічэнне ў 1-шы клас ажыццяўляецца ў першую чаргу дзяцей, якія пражываюць у мікрараёне нашага ўстановы.

У выпадку наяўнасці свабодных месцаў, вучнямі нашай школы могуць стаць хлопцы, якія жывуць у іншым мікрараёне горада.

Для таго, каб вашага дзіцяці прынялі ў першы клас, вам неабходна прадаставіць наступныя дакументы:

1. Копію пасведчання аб нараджэнні дзіцяці.

2. Даведку з раённай паліклінікі аб стане здароўя дзіцяці і гатоўнасці яго да навучання ў школе.

3. Заява на імя дырэктара.

Калі вы вырашылі перавесці вашага дзіцяці ў нашу школу, вам неабходна:

1. Звярнуцца да адміністрацыі школы па даведку, якая пацвярджае тое, што ваш дзіця будзе прыняты ў школу (пры наяўнасці свабодных месцаў).

2. Напісаць заяву.

 

ЗАЦВЕРДЖАНЫ

Загад аддзела адукацыі

Клімавіцкага раённага

выканаўчага камітэта

23.07.2018 № 270

У С Т А Ў

дзяржаўнай установы адукацыі

«Сярэдняя школа №3 г. Клімавічы»

(новая рэдакцыя)

З Т А Т У Т

дзяржаўнай установы адукацыі

“Сярэдняя школа №3 г. Клімавічы”

(новая рэдакцыя)

г. Клімавічы 2018 год

Кіраўнік 1

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1. Сапраўдны Статут з'яўляецца новай рэдакцыяй Статута дзяржаўнай установы адукацыі " СЯРЭДНЯЯ школа № 3

Г. Клімавічы " (далей – Установа адукацыі), зарэгістраванага ў Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў за № 790488891.

2. Сапраўдны Статут распрацаваны ў адпаведнасці з дзеючым Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і іншымі заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.

3. Установа адукацыі ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, указамі і дэкрэтамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, нарматыўнымі прававымі актамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, іншымі заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь, рашэннямі Клімавіцкага раённага Савета дэпутатаў, Клімавіцкага раённага выканаўчага камітэта, загадамі аддзела па адукацыі Клімавіцкага раённага выканаўчага камітэта і сапраўдным Статутам.

4. Назва юрыдычнай асобы:

на беларускай мове:

поўнае-дзяржаўная адукацыя " Сярэдняя школа № 3

г. Клімавічы»

скарочанае-сярэдняя школа №3 г. Клімавічы

на рускай мове:

поўнае-Дзяржаўная ўстанова адукацыі " СЯРЭДНЯЯ школа

№ 3 г. Клімавічы»

скарочанае-сярэдняя школа № 3 г. Клімавічы

5. Юрыдычны адрас установы адукацыі:

213633 Рэспубліка Беларусь, Магілёўская вобласць,

Камуністычная, дом 23.

6. Установа адукацыі з'яўляецца юрыдычнай асобай, мае ў аператыўным кіраванні адасобленую маёмасць, самастойны баланс, бягучы і іншыя рахункі ў банках, якія адкрываюцца ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку, пячатку, штамп і бланкі дакументаў з выявай дзяржаўнага Герба Рэспублікі Беларусь і са сваім найменнем, нясе самастойную адказнасць па сваіх абавязацельствах, ад свайго імя набывае і ажыццяўляе маёмасныя і асабістыя немаёмасныя правы, выконвае абавязкі, з'яўляецца істцом і адказчыкам у судзе, фінансуецца са сродкаў раённага бюджэту.

7. Маёмасць Установы адукацыі знаходзіцца ў уласнасці Клімавіцкага раёна і замацоўваецца за ім на праве аператыўнага кіравання. Паўнамоцтвы ўласніка ў дачыненні да маёмасці ўстановы адукацыі ажыццяўляе Клімавіцкі раённы выканаўчы камітэт (далей – уласнік) у межах, устаноўленых Клімавіцкім раённым Саветам дэпутатаў. Заснавальнікам установы адукацыі з'яўляецца Клімавіцкі раённы выканаўчы камітэт.

Уласнік ажыццяўляе свае правы па кіраванні Ўстановай адукацыі праз упаўнаважаны орган – аддзел адукацыі Клімавіцкага раённага выканаўчага камітэта (далей – Упаўнаважаны орган). Установа адукацыі знаходзіцца ў падпарадкаванні ўпаўнаважанага органа і ажыццяўляе сваю дзейнасць пад яго кіраўніцтвам.

8. Установа адукацыі з'яўляецца некамерцыйнай арганізацыяй, змяшчаецца за кошт сродкаў раённага бюджэту і часткова, за кошт сродкаў ад ажыццяўлення гаспадарчай дзейнасці, добраахвотных узносаў ад іншых ведамстваў, прадпрыемстваў, арганізацый, устаноў, грамадскіх арганізацый, асобных грамадзян.

9. Установа адукацыі адказвае па сваіх абавязацельствах якія знаходзяцца ў яе распараджэнні грашовымі сродкамі. Пры іх недастатковасці субсідыярную адказнасць па яе абавязацельствах нясе ўласнік маёмасці.

10. Установа адукацыі не мае права выступаць гарантам або паручыцелем перад банкамі – крэдыторамі юрыдычных асоб недзяржаўнай формы ўласнасці і фізічных асоб па выкананні гэтымі асобамі сваіх абавязацельстваў вяртання атрыманых крэдытаў (акрамя крэдытаў, выдаваемых на будаўніцтва жылых памяшканняў).

11. Установа адукацыі можа быць абмежавана ў правах толькі ў выпадках і парадку, прадугледжаных заканадаўчымі актамі.

12. Установа адукацыі ажыццяўляе віды дзейнасці, якія падлягаюць ліцэнзаванню, пасля атрымання адпаведнага дазволу (ліцэнзіі).

Кіраўнік 2

ПРАДМЕТ ДЗЕЙНАСЦІ. АСНОЎНАЯ МЭТА, АСНОЎНЫЯ ЗАДАЧЫ. СУБ'ЕКТЫ І АБ'ЕКТЫ АДУКАЦЫЙНЫХ АДНОСІН

3.Установа адукацыі выконвае адукацыйную, інтэлектуальную, сацыяльную і культурную функцыі, накіраваныя на задавальненне інтарэсаў асобы, грамадства і дзяржавы.

14. Установа адукацыі ажыццяўляе адукацыйны працэс у адпаведнасці з патрабаваннямі вучэбных планаў і праграм.

15. Прадмет дзейнасці ўстановы адукацыі:

навучанне, выхаванне і развіццё навучэнцаў;

выяўленне і развіццё здольнасцей навучэнцаў;

апрабацыя і ўкараненне сучасных адукацыйных праграм, тэхналогій;

кансультаванне, псіхолага-педагагічнае асвета бацькоў па пытаннях педагогікі, псіхалогіі;

арганізацыя вольнага часу навучэнцаў, правядзенне культурна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, спартыўна-масавых мерапрыемстваў, ўцягванне якія навучаюцца ў сацыяльна значныя віды дзейнасці;

арганізацыя і правядзенне інтэлектуальных турніраў, конкурсаў, алімпіяд, канферэнцый, семінараў і іншых формаў адукацыйнай дзейнасці;

педагагічнае асвета бацькоў, іншых законных прадстаўнікоў навучэнцаў;

распаўсюджванне і прапаганда педагагічнага вопыту.

16. Галоўнымі мэтамі ўстановы адукацыі з'яўляюцца:

забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі;

стварэнне спрыяльных умоў для выхавання фізічна здаровай, духоўна багатай, высокамаральнай і адукаванай асобы;

выхаванне ў навучэнцаў грамадзянскасці, патрыятызму, адказнасці перад асобай і грамадствам;

фарміраванне нацыянальнай самасвядомасці грамадзяніна Рэспублікі Беларусь, паважлівага стаўлення да іншых народаў і нацыянальнасцей на аснове дзяржаўнай ідэалогіі Рэспублікі Беларусь;

развіццё усведамлення навучэнцамі ролі ведаў як эфектыўнага сродкі павелічэння магчымасці выбару відаў дзейнасці, выхаванне адказнасці за атрыманне дадзеных ведаў;

фарміраванне адукаванай, сацыяльна і духоўна сталай творчай асобы.

17. Для выканання мэт дзейнасці Установа адукацыі рэалізуе наступныя задачы:

забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі;

развіццё асобы навучэнцаў, іх здольнасцяў і схільнасцей;

стварэнне ўмоў, неабходных і дастатковых для рэалізацыі творчага патэнцыялу асобы навучэнцаў;

правядзенне навукова-метадычнай працы, накіраванай на ўдасканаленне адукацыйнага працэсу;

Арганізацыя адукацыйнага і выхаваўчага працэсаў з выкарыстаннем сучасных навукова-тэхнічных сродкаў;

фарміраванне ў вучняў высокіх духоўна-маральных каштоўнасцяў, здаровага ладу жыцця, грамадзянскасці, патрыятызму, адказнасці, працавітасці;

фарміраванне эстэтычнай і экалагічнай культуры;

правядзенне работы па ўзаемадзеянні з іншымі ўстановамі адукацыі, з мэтай выкарыстання назапашанага вопыту ў арганізацыі працэсаў навучання і выхавання;

аказанне садзейнічання навучэнцам у авалоданні каштоўнасцямі і навыкамі здаровага ладу жыцця;

стварэнне ўмоў для самаразвіцця асобы навучэнца;

маральнае выхаванне, накіраванае на далучэнне навучэнцаў да агульначалавечых і нацыянальных каштоўнасцяў.

18. Суб'ектамі адукацыйных адносін з'яўляюцца навучэнцы, законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў, педагагічныя работнікі.

19. Аб'ектамі адукацыйных адносін з'яўляюцца веды, уменні, навыкі, уласцівасці і якасці асобы навучэнцаў.

20. Установа адукацыі супрацоўнічае з сям'ёй і грамадскімі арганізацыямі па пытаннях навучання, выхавання і развіцця навучэнцаў.

21.Установа адукацыі супрацоўнічае з установамі дадатковай адукацыі, установамі аховы здароўя, культуры, спорту, з юрыдычнымі і фізічнымі асобамі.

22. Ва ўстанове адукацыі могуць стварацца органы вучнёўскага самакіравання, моладзевыя і дзіцячыя грамадскія арганізацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

23. Установа адукацыі падтрымлівае дзейнасць маладзёжных і дзіцячых грамадскіх арганізацый, якая не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь.

Кіраўнік 3

АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА І ВЫХАВАЎЧАГА ПРАЦЭСАЎ

24. Арганізацыя адукацыйнага і выхаваўчага працэсаў ва ўстанове адукацыі рэгламентуецца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб заснаванні агульнай сярэдняй адукацыі, сапраўдным Статутам, іншымі заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.

25. Адукацыйны працэс будуецца на аснове прынцыпаў дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі і ажыццяўляецца ў адпаведнасці з вучэбнымі планамі і вучэбнымі праграмамі, распрацоўваюцца на аснове адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі. Парадак іх распрацоўкі, узгаднення і зацвярджэння, іх змест і віды ўстанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.

26. Навучанне ва Установе адукацыі вядзецца на рускай мове. Адукацыйны працэс арганізуецца ў вочнай дзённай форме.

27. Установа адукацыі функцыянуе ў складзе I-XI класаў і ажыццяўляе навучанне і выхаванне на I, II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі.

28. Тэрмін атрымання:

агульнай базавай адукацыі складае дзевяць гадоў;

агульнай сярэдняй адукацыі складае адзінаццаць гадоў.

29. Тэрміны навучання на ступенях агульнай сярэдняй адукацыі складаюць:

на I ступені – чатыры гады (I-IV класы);

на II ступені-пяць гадоў (V-IX класы);

на III ступені-два гады (X-XI класы).

30. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ажыццяўляецца ў адпаведнасці з адзіным тыпавым вучэбным планам, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь, на аснове якога распрацоўваюцца навучальныя планы для ўстановы адукацыі.

31. Адукацыйны працэс ва Установе адукацыі арганізуецца па навучальных гадах. Навучальны год дзеліцца на чвэрці. Працягласць навучальнага года ўстанаўліваецца з 1 верасня па 31 мая. Калі названыя даты прыпадаюць на нерабочы дзень, то пачатак (заканчэнне) навучальнага года пераносіцца на наступны (папярэдні) працоўны дзень.

32. Для навучэнцаў устанаўліваюцца канікулы на працягу навучальнага года і летнія канікулы. Агульная працягласць канікул на працягу навучальнага года павінна быць не менш трыццаці каляндарных дзён, для навучэнцаў I і II класаў – не менш трыццаці сямі каляндарных дзён. Працягласць летніх канікул павінна быць не менш 12 каляндарных тыдняў, а для навучэнцаў IX класаў – не менш 10 каляндарных тыдняў.

33. Адукацыйны працэс ва ўстанове адукацыі арганізуецца ў рэжыме шасцідзённага школьнага тыдня, які ўключае пяцідзённы вучэбны тыдзень і адзін дзень для правядзення з навучэнцамі спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых і іншых выхаваўчых мерапрыемстваў.

34. Напаўняльнасць класаў фарміруецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі:

35. У I клас прымаюцца асобы, якім на 1 верасня адпаведнага навучальнага года спаўняецца шэсць і больш гадоў. Па жаданні аднаго з законных прадстаўнікоў дзіцяці дапускаецца прыём у I клас асобы, якому шэсць гадоў споўніцца ў перыяд з 1 па 30 верасня адпаведнага навучальнага года.

Установа адукацыі не павінна перашкаджаць пераходу навучэнцаў у іншую ўстанову адукацыі, калі на гэта ёсць згода апошняга. Парадак прыёму і падставы для адлічэння навучэнцаў ажыццяўляюцца на падставе Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і Палажэння аб заснаванні агульнай сярэдняй адукацыі.

36. Для аказання дапамогі сям'і ў навучанні і выхаванні навучэнцаў, стварэння ўмоў для развіцця творчых здольнасцяў навучэнцаў ва ўстанове адукацыі адкрываюцца групы падоўжанага дня для навучэнцаў, дзейнасць якіх рэгулюецца адпаведным становішчам, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

37. Працягласць урокаў, факультатыўных заняткаў ў I класах – 35 хвілін, у II - XI класах – 45 хвілін. 38. Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстанове адукацыі з'яўляецца вучэбны занятак: урок, назіранне, экскурсія і іншы занятак. Дадаткова праводзяцца факультатыўныя, стымулюючыя, падтрымліваючыя заняткі. Абавязковыя заняткі спалучаюцца з індывідуальнай, групавой, пар ной формамі працы навучэнцаў, уключаючы творчую і даследчую дзейнасць.

39. Навучальныя заняткі спалучаюцца з рознымі формамі пазакласнай і пазашкольнай працы.

40. Навучэнцы з улікам меркавання іх законных прадстаўнікоў зыходзячы са схільнасцей, жаданняў і стану здароўя могуць вывучаць асобныя навучальныя прадметы на павышаным узроўні на факультатыўных занятках у межах колькасці вучэбных гадзін на правядзенне факультатыўных заняткаў, устаноўленай тыпавым вучэбным планам.

41. Факультатыўныя заняткі ва Ўстанове адукацыі могуць быць прыродазнаўча-матэматычнай, гуманітарнай, грамадазнаўчай, экалагічнай, ваенна-патрыятычнай, музычнай, харэаграфічнай, мастацкай, тэатральнай, спартыўнай і іншай накіраванасці.

Факультатыўныя заняткі, як правіла, праводзяцца да пачатку альбо пасля завяршэння ўрокаў. Факультатыўныя заняткі ў IX-XI класах могуць праводзіцца ў шосты школьны дзень.

42. Хатнія заданні даюцца дыферэнцыравана з улікам індывідуальных асаблівасцяў навучэнцаў. У першым класе дамашнія заданні не задаюцца.

43. Дзяленне класаў на падгрупы пры правядзенні вучэбных заняткаў па асобных вучэбных дысцыплінах ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб заснаванні агульнай сярэдняй адукацыі, зацверджаным Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

Па рашэнні педагагічнага савета ўстановы адукацыі пры наяўнасці сродкаў могуць уводзіцца і іншыя варыянты дзялення класаў на групы.

44. Навучэнцы III-XI класаў вядуць дзённікі, у якіх запісваюцца іх бягучыя, прамежкавыя, гадавыя адзнакі, заўвагі настаўнікаў, дырэктара і яго намеснікаў.

Узоры дзённікаў для пачатковых і V-ХІ класаў зацвярджаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

45. Для навучэнцаў, якія па медыцынскіх паказаннях часова або пастаянна не могуць наведваць Установу адукацыі, арганізуецца навучанне дома.

Навучанне такіх дзяцей ажыццяўляецца ў адпаведнасці з актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

46. Ацэнка вынікаў вучэбнай дзейнасці навучэнцаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з нарматыўнымі прававымі актамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь. Атрыманне адукацыі суправаджаецца бягучай, прамежкавай і выніковай атэстацыяй.

47. Выпускнікам базавай школы, якія маюць станоўчыя гадавыя, экзаменацыйныя і выніковыя адзнакі па ўсіх вучэбных прадметах выдаецца пасведчанне аб агульнай базавай адукацыі, а навучэнцам, якія дамагліся асаблівых поспехаў у навучанні пры прыкладным паводзінах – пасведчанне аб агульнай базавай адукацыі з адзнакай.

Выпускнікам сярэдняй школы выдаецца атэстат аб агульнай сярэдняй адукацыі, а выпускнікам, якія дамагліся асаблівых поспехаў у навучанні пры прыкладных паводзінах, – атэстат аб агульнай сярэдняй адукацыі з уручэннем залатога або сярэбранага медаля.

48. Навучэнцы, якія вызначыліся ў вывучэнні асобных прадметаў, узнагароджваюцца пахвальным лістом «За асаблівыя поспехі ў вывучэнні асобных прадметаў».

49. Мэтай выхавання з'яўляецца фарміраванне рознабакова развітай, маральна сталай, творчай асобы навучэнца.

50. Задачамі выхавання з'яўляюцца:

Фарміраванне грамадзянскасці, патрыятызму і нацыянальнай самасвядомасці на аснове дзяржаўнай ідэалогіі;

падрыхтоўка да самастойнага жыцця і працы;

фарміраванне маральнай, эстэтычнай і экалагічнай культуры;

авалоданне каштоўнасцямі і навыкамі здаровага ладу жыцця;

фарміраванне культуры сямейных адносін;

стварэнне ўмоў для сацыялізацыі і самаразвіцця асобы навучэнца.

51. Выхаванне грунтуецца на агульначалавечых, гуманістычных каштоўнасцях, культурных і духоўных традыцыях беларускага народа, дзяржаўнай ідэалогіі, адлюстроўвае інтарэсы асобы, грамадства і дзяржавы.

Кіраўнік 4

ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ЎСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

52. Установа адукацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам мае права:

ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць;

фарміраваць структуру і штатны расклад;

ажыццяўляць якая прыносіць даходы дзейнасць;

удзельнічаць у эксперыментальнай і інавацыйнай дзейнасці;

ажыццяўляць міжнароднае супрацоўніцтва ў сферы адукацыі.

53. Установа адукацыі абавязана забяспечваць:

якасць адукацыі;

падбор, прыём на працу і расстаноўку кадраў, павышэнне іх кваліфікацыі;

матэрыяльна-тэхнічнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу ў адпаведнасці з устаноўленымі санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі;

Стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу;

распрацоўку і прыняцце правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў, правілаў унутранага працоўнага распарадку для работнікаў;

маральнае і матэрыяльнае стымуляванне навучэнцаў, педагагічных і іншых работнікаў Установы адукацыі;

меры сацыяльнай абароны навучэнцаў;

стварэнне неабходных умоў для арганізацыі харчавання і медыцынскай дапамогі навучэнцам;

садзейнічанне ўпаўнаважаным дзяржаўным органам у правядзенні кантролю за забеспячэннем якасці адукацыі.

Кіраўнік 5

ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ ЎДЗЕЛЬНІКАЎ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

54. Удзельнікамі адукацыйнага працэсу з'яўляюцца навучэнцы, законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў, педагагічныя работнікі.

55. Навучэнцы ўстановы адукацыі маюць права на:

атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;

выбар факультатываў;

павага гонару і чалавечай годнасці;

абарону ад прымянення метадаў фізічнага і псіхічнага гвалту;

адкрытую ацэнку сваіх ведаў;

ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

карыстанне падручнікамі і навучальнымі дапаможнікамі;

вакацыі;

атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;

бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і культурна-спартыўнай базай установы адукацыі;

атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў;

заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

удзел у кіраванні ўстановы адукацыі, права выбіраць і быць абраным у орган вучнёўскага самакіравання – Савет старшакласнікаў, у іншыя органы самакіравання;

удзел у даследчай працы, у алімпіядах, выставах, конкурсах, злётах, турнірах, фестывалях, канферэнцыях, семінарах і іншых адукацыйных мерапрыемствах, у спартыўна-масавай, грамадскай дзейнасці;

удзел у моладзевых і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;

на бяспечныя ўмовы і ахову жыцця і здароўя ў працэсе адукацыі.

56. Навучэнцы абавязаны:

добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу адукацыйных праграм;

клапаціцца аб сваім здароўі, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;

выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў, правілаў унутранага распарадку, правілаў паводзін непаўналетніх у грамадскіх месцах;

паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі;

авалодваць навыкамі самаадукацыі;

наведваць навучальныя заняткі і выконваць ва ўстаноўленыя тэрміны ўсе віды заданняў, прадугледжаных вучэбнымі планамі і праграмамі;

абараняць гонар установы адукацыі на алімпіядах, конкурсах, канферэнцыях, злётах, турнірах, спаборніцтвах;

паважаць, падтрымліваць і развіваць традыцыі ўстановы адукацыі;

ведаць і выконваць правілы бяспечных паводзін;

наведваць навучальныя заняткі ў дзелавым стылі адзення;

мець дзённік устаноўленага ўзору;

паважаць працу абслуговага персаналу;

падтрымліваць чысціню і парадак ва ўсіх памяшканнях;

рупліва выкарыстоўваць цеплавыя і энергетычныя рэсурсы;

рацыянальна арганізоўваць вучэнне, праца і адпачынак, загадзя планаваць працоўны дзень;

не парушаць дысцыпліну.

57. Навучэнцам установы адукацыі забараняецца:

насіць ва Ўстанову і мець пры сабе небяспечныя прадметы;

пачынаць і правакаваць бойкі;

не прысутнічаць на занятках без уважлівай прычыны;

ужываць алкагольныя напоі, мець іх, знаходзіцца пад іх

уздзеяннем ва Установе адукацыі і на праводзімых Установай мерапрыемствах адукацыі;

паліць у памяшканнях і на тэрыторыі ўстановы адукацыі;

дапускаць крадзеж, вандалізм, наносіць наўмысна шкоду маёмасці Установы адукацыі, уласнасці навучэнцаў і работнікаў Установы адукацыі;

прыносіць ва ўстанову адукацыі плэеры, мабільныя тэлефоны, іншыя каштоўныя рэчы і карыстацца імі без дазволу настаўніка;

выкарыстоўваць ненарматыўную лексіку.

58. За грубае парушэнне дадзенага Статута і правілаў унутранага распарадку Ўстановы адукацыі навучэнцы могуць быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці ў парадку, устаноўленым Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі. Меры дысцыплінарнага спагнання прымяняюцца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.

59. Іншыя правы і абавязкі вучняў вызначаюцца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі.

60. Законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў (бацькі, усынавіцелі (удачарыцелі), апекуны, папячыцелі) маюць права на:

патрабаваць ад кіраўніцтва і педагагічных работнікаў Установы адукацыі стварэння належных умоў утрымання і харчавання дзяцей;

паўнавартаснага адукацыі і выхавання ў адпаведнасці з індывідуальнымі асаблівасцямі і здольнасцямі дзяцей; паважлівага стаўлення да асобы дзіцяці;

удзел у кіраванні Установай адукацыі;

абарону правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў;

азнаямленне з ходам і зместам адукацыйнага працэсу, вынікамі вучэбнай дзейнасці навучэнцаў;

атрыманне інфармацыі аб усіх відах абследаванняў (медыцынскіх, псіхалагічных, педагагічных) навучэнцаў;

быць выбранымі ў бацькоўскі камітэт, папячыцельскі савет;

прадстаўляць інтарэсы Установы адукацыі ў дзяржаўных арганізацыях;

звяртацца да адміністрацыі ўстановы адукацыі па пытаннях, звязаных з жыццядзейнасцю ўстановы адукацыі, адукацыйным працэсам;

наведваць урокі, сходы па ўзгадненні з дырэктарам або яго намеснікамі;

ўносіць грашовыя сродкі, набываць і перадаваць установе адукацыі навучальныя, наглядныя дапаможнікі, абсталяванне, мэбля і т. д.

61. Законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў абавязаны:

забяспечваць умовы для атрымання адукацыі і развіцця навучэнцаў;

паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

несці адказнасць за выхаванне сваіх дзяцей, іх падрыхтоўку да навучання ў школе;

наведваць бацькоўскія сходы, іншыя нарады, якія патрабуюць іх прысутнасці;

своечасова інфармаваць Установу адукацыі аб немагчымасці наведвання заняткаў іх дзецьмі па прычыне хваробы або іншай уважлівай прычыне;

прымаць актыўны ўдзел ва ўсіх мерапрыемствах Ўстановы адукацыі;

наведваць Установу адукацыі па запрашэнні класнага кіраўніка, супрацоўнікаў сацыяльна-педагагічнай, псіхалагічнай службы, адміністрацыі;

кампенсаваць шкоду, якую прычынілі маёмасці ўстановы адукацыі іх дзеці;

выконваць Статут установы адукацыі і патрабаванні ўстаноўчых дакументаў.

62. Іншыя правы і абавязкі законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў устанаўліваюцца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі.

63. Педагагічныя работнікі ў адпаведнасці з заканадаўствам маюць права на:

забеспячэнне ўмоў для ажыццяўлення сваёй прафесійнай дзейнасці;

устаноўленую нарматывамі педагагічную нагрузку;

абагульненне педагагічнага вопыту;

удзел у кіраванні Установай адукацыі, права выбіраць і быць выбраным у органы самакіравання;

абарону прафесійнага гонару і годнасці;

творчую ініцыятыву, свабоду выбару педагагічна абгрунтаваных формаў і метадаў навучання і выхавання, навучальных выданняў і сродкаў навучання;

доступ да вучэбна-праграмнай, вучэбна-метадычнай дакументацыі, інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў;

удзел у навуковай, эксперыментальнай, інавацыйнай, міжнароднай дзейнасці ўстановы адукацыі;

павышэнне кваліфікацыі;

аплату працы ў адпаведнасці з дзеючымі заканадаўчымі актамі;

маральнае і матэрыяльнае заахвочванне за поспехі ў педагагічнай дзейнасці;

аб'яднанне ў прафесійныя саюзы, іншыя грамадскія аб'яднання, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;

штомесячную кампенсацыю расходаў на набыццё вучэбнай і метадычнай літаратуры ў парадку і на ўмовах, якія вызначаюцца Урадам Рэспублікі Беларусь.

64. Педагагічныя работнікі абавязаны:

ажыццяўляць сваю дзейнасць на прафесійным узроўні, які забяспечвае рэалізацыю адукацыйных праграм, праграм выхавання;

садзейнічаць асобаснаму і грамадзянскаму станаўленню, развіццю творчых здольнасцяў навучэнцаў;

забяспечваць высокі ўзровень адукацыйнага і выхаваўчага працэсаў на аснове дыферэнцыраванага падыходу да здольнасцям і магчымасцям кожнага навучэнца;

весці здаровы лад жыцця, прапагандаваць яго сярод навучэнцаў;

несці адказнасць за жыццё і здароўе вучняў у час адукацыйнага працэсу, пры правядзенні пазаўрочных, пазакласных, культурна-асветніцкіх, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых мерапрыемстваў;

паважаць гонар і годнасць навучэнцаў, іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

выконваць Статут установы адукацыі і правілы ўнутранага працоўнага распарадку;

забяспечваць захаванне правілаў бяспечнага паводзінаў, супрацьпажарнай бяспекі і санітарнага стану працоўнага месца;

выконваць прававыя, маральныя і этычныя нормы;

павышаць свой прафесійны ўзровень, праходзіць атэстацыю;

праходзіць папярэдні медыцынскі агляд пры паступленні на працу і перыядычныя медыцынскія агляды ў парадку, які ўстанаўліваецца Міністэрствам аховы здароўя Рэспублікі Беларусь.

65. Іншыя правы і абавязкі педагагічных работнікаў Установы адукацыі ўстанаўліваюцца заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі.

66. Педагагічным работнікам забараняецца выкарыстоўваць адукацыйны і выхаваўчы працэсы ў палітычных мэтах або для прымушэння навучэнцаў да дзеянняў, якія супярэчаць Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь і заканадаўству.

67. Да іншых работнікаў Установы адукацыі адносяцца асобы, якія ажыццяўляюць адміністрацыйна-гаспадарчыя, інжынерна-тэхнічныя, вытворчыя і іншыя дапаможныя функцыі. Правы і абавязкі іншых работнікаў Установы адукацыі вызначаюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, дадзеным Статутам, службовымі абавязкамі. Службовыя абавязкі распрацоўваюцца і зацвярджаюцца дырэктарам установы адукацыі на аснове кваліфікацыйных характарыстык.

68. Працоўныя адносіны педагагічных і іншых работнікаў ва ўстанове адукацыі рэгулююцца працоўным дагаворам (кантрактам) у адпаведнасці з Працоўным кодэксам Рэспублікі Беларусь, іншымі заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.

Кіраўнік 6

КІРАВАННЕ ЎСТАНОВАЙ АДУКАЦЫІ

69. Кіраванне Ўстановай адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, сапраўдным Статутам, іншымі актамі заканадаўства і будуецца на спалучэнні прынцыпаў адзінаначалля і самакіравання.

70. Установа адукацыі мае ў сваёй структуры структурныя падраздзяленні (метадычныя аб'яднанні, творчыя групы, бібліятэку, сацыяльна-педагагічную, псіхалагічную службу, метадычны савет, Савет па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх і іншыя падраздзяленні, неабходныя для рэалізацыі задач установы адукацыі).

71. Непасрэднае кіраўніцтва Ўстановай адукацыі ажыццяўляе яго кіраўнік – дырэктар, які прызначаецца на пасаду і вызваляецца ад пасады начальнікам аддзела адукацыі Клімавіцкага раённага выканаўчага камітэта.

72. Кіраўнік установы адукацыі:

дзейнічае ад імя ўстановы адукацыі без даверанасці і нясе адказнасць за вынікі яго дзейнасці;

выдае загады, заключае дагаворы, выдае даверанасці, адкрывае рахункі ў банках у межах сваёй кампетэнцыі;

арганізуе кіраванне вучэбнай, выхаваўчай, навукова-метадычнай працай супрацоўнікаў установы адукацыі;

зацвярджае штатны расклад у межах устаноўленай колькасці і расходаў на ўтрыманне;

ажыццяўляе прыём і звальненне працаўнікоў, сцвярджае іх службовыя інструкцыі;

уносіць прапановы начальніку аддзела адукацыі Клімавіцкага раённага выканаўчага камітэта аб прызначэнні або вызваленні ад пасады яго намеснікаў;

рэалізуе іншыя паўнамоцтвы, устаноўленыя актамі заканадаўства і сапраўдным Статутам.

73. Намеснікі дырэктара прызначаюцца на пасаду і вызваляюцца ад пасады дырэктарам Установы адукацыі па ўзгадненні з начальнікам аддзела адукацыі Клімавіцкага раённага выканаўчага камітэта. Намеснікі дырэктара ажыццяўляюць кіраўніцтва адукацыйным працэсам, навукова - метадычнай і выхаваўчай работай у адпаведнасці са службовымі абавязкамі, якія вызначаны кваліфікацыйнымі характарыстыкамі.

74. Дырэктар і намеснікі дырэктара па вучэбнай і выхаваўчай рабоце арганізуюць выкананне заканадаўства Рэспублікі Беларусь, рашэнняў дзяржаўных органаў кіравання адукацыяй, аддзела адукацыі Клімавіцкага раённага выканаўчага камітэта.

75. Дырэктар ў дзейнасці па кіраванні Ўстановай адукацыі ўзаемадзейнічае з органамі самакіравання Ўстановы адукацыі.

76. Асноўным органам самакіравання Ўстановы адукацыі з'яўляецца педагагічны савет, які ўзначальваецца дырэктарам.

77. Педагагічны савет ствараецца з ліку педагагічных работнікаў Установы адукацыі. Педагагічны савет з'яўляецца калегіяльным органам, які разглядае пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу, вызначэння шляхоў рэалізацыі ўтрымання адукацыі, правядзення атэстацыі і выпуску вучняў, павышэння якасці адукацыі, прафесійнага ўзроўню педагагічных работнікаў і іншыя пытанні адукацыйнай дзейнасці Ўстановы адукацыі.

Дзейнасць педагагічнага савета ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб педагагічным савеце ўстановы адукацыі.

78. Вышэйшым органам самакіравання установай адукацыі З'яўляецца савет установы адукацыі, які фарміруецца з педагагічных работнікаў, навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў. Савет установы адукацыі ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, сапраўдным Статутам і Палажэннем аб савеце ўстановы адукацыі.

79. У Установе адукацыі дзейнічаюць іншыя органы самакіравання: метадычны савет, апякунскі савет, бацькоўскі камітэт, дзейнасць якіх рэгулюецца палажэннямі, зацверджанымі Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь.

80. З ліку законных прадстаўнікоў навучэнцаў установы адукацыі ствараецца бацькоўскі камітэт, які з'яўляецца органам самакіравання і ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Палажэннем аб бацькоўскім камітэце ўстановы адукацыі.

81. Апякунскі савет установы адукацыі з'яўляецца органам самакіравання і прызначаны аказваць садзейнічанне ў забеспячэнні дзейнасці ўстановы адукацыі і яго развіцці. Дзейнасць папячыцельскага савета ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб апякунскім савеце ўстановы адукацыі.

82. Асноўнай мэтай дзейнасці апякунскага савета з'яўляецца садзейнічанне ўстанове адукацыі ў ажыццяўленні яго статутных функцый, аб'яднанне намаганняў дзяржаўных і грамадскіх арганізацый, працоўных калектываў, асобных грамадзян, накіраваных на ўмацаванне вучэбна-матэрыяльнай базы, ахову здароўя, развіццё здольнасцяў і талентаў вучняў, якія выхоўваюцца і навучаюцца ва ўстанове адукацыі, стварэнне спрыяльных умоў для выхавання, вучобы, працы і адпачынку дзяцей, настаўнікаў і іншых работнікаў.

83. Ва Ўстанове адукацыі могуць стварацца і іншыя саветы, якія праводзяць мэтанакіраваную работу па асобных напрамках дзейнасці: па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў, па харчаванню, па прафесійнай арыентацыі і іншыя.

84. Для вядзення працы па прысваенні кваліфікацыйных катэгорый педагагічным работнікам Установы адукацыі штогод ва ўстаноўленым парадку выбіраецца атэстацыйная камісія.

Кіраўнік 7

УЛІК, СПРАВАЗДАЧНАСЦЬ І ПАРАДАК КАНТРОЛЮ

ЗА ДЗЕЙНАСЦЮ ЎСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

85. Установа адукацыі прадастаўляе статыстычную справаздачнасць органам дзяржаўнай статыстыкі і іншым дзяржаўным органам.

86. За непрадастаўленне і (або) скажэнне справаздачнасці, парушэнне тэрмінаў яе прадстаўлення службовыя асобы Установы адукацыі нясуць устаноўленую заканадаўствам адказнасць.

87. Кантроль за дзейнасцю ўстановы адукацыі ажыццяўляецца заснавальнікам і ўпаўнаважанымі дзяржаўнымі органамі.

88. Арганізацыю і вядзенне бухгалтарскага ўліку і справаздачнасці ва Ўстанове адукацыі ажыццяўляе цэнтралізаваная бухгалтэрыя пры аддзеле адукацыі Клімавіцкага раённага выканаўчага камітэта.

89. Дзяржаўныя органы, упаўнаважаныя ажыццяўляць кантроль за забеспячэннем якасці адукацыі, ажыццяўляюць дзейнасць па праверцы адпаведнасці адукацыі адукацыйным стандартам, вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйных праграм, адукацыйнай дзейнасці патрабаванням заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

90. Установа адукацыі ажыццяўляе комплексны аналіз адукацыйнай дзейнасці, які ўключае самаправерку, самаацэнку адукацыйнай дзейнасці (самакантроль за забеспячэннем якасці адукацыі).

Парадак і перыядычнасць правядзення самакантролю за забеспячэннем якасці адукацыі вызначаюцца кіраўніком Установы адукацыі.

Кіраўнік 8

ФІНАНСАВАННЕ.

МАЁМАСЦЬ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

91. Установа адукацыі можа ажыццяўляць, якая прыносіць даходы дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам.

92. Ажыццяўленне Установай адукацыі, якая прыносіць даходы дзейнасці не цягне зніжэння яго фінансавання за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовага бюджэтаў.

93. Аказанне платных паслуг у сферы адукацыі не можа ажыццяўляцца наўзамен або ў рамках адукацыйнай дзейнасці, якая фінансуецца за кошт сродкаў раённага бюджэту, пагаршаць якасць прадастаўлення паслуг у сферы адукацыі, якія аказваюцца за кошт сродкаў раённага бюджэту.

94. Сродкі, атрыманыя Установай адукацыі ад дзейнасці, якая прыносіць даходы дзейнасці, паступаюць у яго самастойнае распараджэнне і расходуюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і яго Статутам.

95. Установе адукацыі забараняецца ўсталёўваць нарматывы па ажыццяўленні дзейнасці, якая прыносіць даходы.

96. Асноўнай крыніцай фінансавання Установы адукацыі з'яўляюцца сродкі раённага бюджэту. Фінансаванне ажыццяўляецца ў адпаведнасці з каштарысам расходаў на ўтрыманне Ўстановы адукацыі.

97. Дадатковымі крыніцамі фінансавання для фарміравання сродкаў установы адукацыі з'яўляюцца:

сродкі ад аказаных платных паслуг;

мэтавыя ўзносы прадпрыемстваў, арганізацый, спонсараў;

добраахвотныя ахвяраванні юрыдычных і фізічных асоб;

сродкі апякунскага савета;

іншыя крыніцы, не забароненыя дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

98. Для рэалізацыі прадмета дзейнасці і статутных мэтаў за Ўстановай адукацыі на праве аператыўнага кіравання замацоўваецца неабходнае маёмасць (асноўныя і абаротныя сродкі, а таксама іншыя каштоўнасці), якія з'яўляюцца ўласнасцю Ўласніка і аддзела адукацыі Клімавіцкага раённага выканаўчага камітэта, неабходнае маёмасць можа давацца ў адпаведнасці з дамовай ва ўстаноўленым парадку бязвыплатна або ў часовае карыстанне.

99. Установа адукацыі ў дачыненні да замацаванага за ім на праве аператыўнага кіравання маёмасці, валодае, карыстаецца і распараджаецца (уключаючы адчужэнне і спісанне) даручанай маёмасцю ў межах правоў, устаноўленых дзеючым заканадаўствам і ўласнікам; у дачыненні да прадастаўленага бязвыплатна (у часовае карыстанне) маёмасці – права карыстання на ўмовах і ў парадку, вызначаных уласнікам.

100. Матэрыяльна-тэхнічная база Ўстановы адукацыі фарміруецца Заснавальнікам у адпаведнасці з патрабаваннямі, устаноўленымі заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

101. Забараняюцца дзеянні (бяздзейнасць), якія прыводзяць да неабгрунтаванага скарачэння або пагаршэння матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы адукацыі.

102. Заснавальнік установы адукацыі забяспечвае абнаўленне і развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы адукацыі.

103. Развіццё матэрыяльна-тэхнічнай базы ўстановы адукацыі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Праграмай развіцця сістэмы адукацыі, праграмамі развіцця агульнай сярэдняй адукацыі і з улікам патрэбаў асобы, грамадства і дзяржавы ў павышэнні якасці адукацыі.

104. Работнікі ўстановы адукацыі, якія навучаюцца, іх бацькі або асобы іх замяняюць нясуць адказнасць за захаванасць памяшканняў і маёмасці ўстановы адукацыі ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

105. Бібліятэка з'яўляецца абавязковым структурным падраздзяленнем, якія садзейнічаюць адукацыйным і выхаваўчым працэсам навучэнцаў, павышэнню кваліфікацыі супрацоўнікаў Установы адукацыі. Задачы і змест работы бібліятэкі вызначаюцца Палажэннем аб бібліятэцы ўстановы адукацыі.

106. Установа адукацыі вядзе ва ўстаноўленым парадку справаводства, архіў, прадстаўляе звесткі, прадугледжаныя нарматыўнымі дакументамі ў адпаведныя дзяржаўныя органы.

107. Установа адукацыі не мае права без згоды заснавальніка прадаваць маёмасць, якая належыць яму на правах аператыўнага кіравання. Установа адукацыі мае права ажыццяўляць юрыдычныя дзеянні, якія не супярэчаць заканадаўству Рэспублікі Беларусь.

108. Установа адукацыі не мае права без згоды Заснавальніка адчужаць ці іншым чынам распараджацца замацаванай за Установай адукацыі маёмасцю і маёмасцю, набытай за кошт сродкаў Заснавальніка.

Кіраўнік 9

МІЖНАРОДНАЯ ДЗЕЙНАСЦЬ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

109. Установа адукацыі ажыццяўляе міжнароднае супрацоўніцтва ў адпаведнасці з актамі заканадаўства на аснове міжнародных пагадненняў і дагавораў у галіне адукацыі.

110. Установа адукацыі мае права па ўзгадненні з аддзелам па адукацыі Клімавіцкага раённага выканаўчага камітэта ўдзельнічаць у міжнароднай дзейнасці па лініі розных дзяржаўных і грамадскіх арганізацый, ажыццяўляць прыём замежных дэлегацый, заключаць пагадненні з замежнымі ўстановамі і арганізацыямі аб правядзенні сумесных вучэбна-трэніровачных збораў, спаборніцтваў, семінараў, канферэнцый.

Кіраўнік 10

РЭАРГАНІЗАЦЫЯ І ЛІКВІДАЦЫЯ ЎСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

111. Рэарганізацыя і ліквідацыя Установы адукацыі ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым КодексомРеспублики Беларусь аб адукацыі і іншымі актамі заканадаўства.

112. Ліквідацыя Ўстановы адукацыі лічыцца завершанай, а Ўстанова адукацыю – спыніла існаванне з моманту ўнясення аб гэтым запісу ў Адзіны дзяржаўны рэгістр юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў.

113. У выпадку спынення дзейнасці ўстановы адукацыі, анулявання, спынення дзеяння спецыяльнага дазволу (ліцэнзіі) на адукацыйную дзейнасць установы адукацыі заснавальнік прымае меры па пераводзе навучэнцаў з іх згоды, згоды законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў у іншыя ўстановы адукацыі, якія рэалізуюць адпаведныя адукацыйныя праграмы, у парадку, які ўстанаўліваецца Урадам Рэспублікі Беларусь.

УЗГОДНЕНА                                                                                                УЗГОДНЕНА

Начальнік фінансавага                                                                         Начальнік аддзела

аддзела райвыканкама                                                                        эканомікі райвыканкама

________О.У.Зайцава                                                                        ________Г. А. Зубарева

________ 2018 год                                                                          _ _ _ _ _ _ _ _ 2018 год